2024-08-14

Рідка вода в середній корі Марса (Liquid water in the Martian mid-crust)

Про це йдеться у статті групи науковців Каліфорнійського університету "Liquid water in the Martian mid-crust", опублікованій у науковому журналі PNAS (The Proceedings of the National Academy of Sciences) НАН США.

Наукова місія Insight завершилася в грудні 2022 року після того, як посадковий модуль чотири роки тихо слухав «пульс Марса». За цей час зонд зафіксував понад 1319 землетрусів.
Вимірюючи швидкість поширення сейсмічних хвиль, вчені визначили, через який матеріал вони, швидше за все, рухаються. «Це фактично ті самі методи, які ми використовуємо для пошуку води на Землі або для пошуку нафти та газу», — пояснюють автори досліджень Майкл Манга, Вашан Райт, Матіас Морцфельд.

Аналіз виявив резервуари води на глибині приблизно від шести до 12 миль у корі Марса. За словами вчених, розуміння марсіанського водного циклу має вирішальне значення для розуміння еволюції клімату, поверхні та надр, а вода є «найважливішою молекулою у формуванні еволюції планети». Ця знахідка відповідає на важливе запитання: «куди поділася вся марсіанська вода?».

Дослідження поверхні Марса — з його протоками та брижами — показують, що в давні часи на планеті були річки й озера. Але протягом трьох мільярдів років це була пустеля. Частина цієї води була втрачена в космос, коли Марс втратив атмосферу. Але тут, на Землі, «велика частина нашої води знаходиться під землею, і немає причин, щоб цього не було на Марсі».

Зонд Insight міг записувати лише безпосередньо з кори під своїми ногами, але дослідники очікують, що подібні резервуари будуть на всій планеті. Якщо це так, вони вважають, що рідкої води на Марсі достатньо, щоб утворити шар на поверхні, глибина якого буде більше півмилі.