2016-12-28

Запроваджені Держгеонадрами зміни в законодавстві: підсумки 2016 р.

Цьогоріч команді Держгеонадр вдалось внести низку змін в законодавчому полі, щоб удосконалити процес проведення аукціонів, налагодити ефективнішу роботу з надрокористувачами та врегулювати облік запасів корисних копалин. Пропонуємо вашій увазі короткі підсумки реалізованих Держгеонадрами законодавчих змін у цьому році.

1. Зміни до Постанов Кабінету міністрів України №594 та №615. Запровадження кращої світової практики – прозорі та відкриті аукціони:

1а. Висвітлення кожного етапу проходження поданих документів заявником через офіційний веб-сайт;
1б. Відкриті засідання аукціонного комітету;
1с. Он-лайн трансляція аукціонів на каналі You-Tube;
1d.  Врегульовано надання погоджень обласними радами. Облрада в певні терміни, які відповідають Закону про місцеве самоврядування, а саме в 90 днів мають висловити свою позицію: або відмовити, або надати, але не ігнорувати запит;
1е. Виключення погодження з Державною інспекцією України з питань праці – дерегуляція та спрощення процедур;
1f. Зменшення випадків отримання спецдозволів без аукціону – профілактика корупційних норм;
1g. Оптимізація випадків зупинки дії дозволів – захист інтересів бізнесу.

2. Положення про Держгеонадра. У цьому році Держгеонадра почала діяти згідно Положення. Після запровадження європейської практики, а саме переходу України до парламентсько-президентської республіки,Служба провела кропітку роботу та детально прописала кожний пункт Положення про Державну службу геології та надр України. Відтепер діяльність відомство врегульована юридичним актом.

3. Врегульовано облік видобутку підземної води:
3а. ведення державного обліку;
3б. ведення  реєстру артезіанських свердловин;
3с. наповнення реєстру реальними даними щодо водних запасів в Україні;
3d. контроль за належним використанням цього стратегічно важливого природного ресурсу.

4. Затверджено Положення про Комісію з питань надрокористування
4а. Комісія працює за положенням, яке офіційно оприлюднене;
4б. Створені прозорі умови роботи Комісії;
4с. Надрокористувач має можливість самостійно орієнтуватись щодо перспективи прийняття рішення щодо його заявки.

5. Впорядкована звітність від надрокористувачів щодо обліку запасів корисних копалин:
5а. Отримання систематизованої інформації про кількість корисних копалин;
5б. Отримання систематизованої інформації про якість корисних копалин, видобуток;
5d. Отримання систематизованої інформації щодо втрат та ступінь промислового освоєння для прийняття управлінських рішень щодо забезпечення раціонального та комплексного використання родовищ у процесі промислових розробок;
5e. Визначення напрямів подальшого геологічного вивчення.
5f. Отримання надійної інформації щодо забезпеченості економіки країни достовірними та вірогідними запасами корисних копалин.