2021-04-27

Нафтоналивні танкери і продуктовози будуть затребувані ще багато десятиліть

Попит на танкери, що перевозять сиру нафту і нафтопродукти, збережеться, принаймні, в найближчі кілька десятиліть. Про це передає Enkorr.

У своєму останньому щотижневому звіті судновий маклер зазначив: «Минулого тижня ми писали про майбутнє видобутку нафти в Північному морі і про те, що це історія, що складається з двох частин. Видобуток в британському секторі знижується, в той час як в норвезькому секторі недавній запуск родовища Johan Sverdrup призведе до досягнення багаторічних максимумів видобутку. Це відбувається як раз в той момент, коли світ намагається впоратися з впливом COVID-19 із наступними змінами звичного укладу життя, економіки і бізнесу».

Як наголошується в документі, «очікується, що як тільки ми повернемося до того, що називаємо" нормою ", загальний попит на нафту зміниться назавжди. Чи досягли ми піку попиту на нафту? Чи буде поступове зниження попиту на нафту? Тиск на боротьбу зі зміною клімату, ймовірно, буде наростати, особливо після того, як президент Байден зобов'язався скоротити вдвічі викиди CO2 до 2030 року. Те, як зміниться попит у всьому світі, буде залежати від безлічі факторів. В даний час Big Oil фактично володіє лише близько 12 % світових запасів нафти. Решта 22 % належать незалежним нафтовим компаніям. Це означає, що навіть якщо великі нафтові компанії зобов'язуються стати чистішими "енергетичними" компаніями, їх вплив буде менше, ніж в минулому».

«Таким чином, схоже, що ННК гратимуть набагато більшу роль у впливі на майбутнє пропозицію. Для держав, які сильно залежать від нафти, схоже, немає особливих стимулів скорочувати її видобуток. Пік попиту десь на горизонті, і в реальному житті може з'явитися стимул виробляти більше нафти. Ймовірно, краще зараз продати ресурс за нижчою ціною, ніж назавжди залишити його в землі.», - йдеться в звіті Gibson.

Судновий маклер додав, що «виникне питання про необхідність [нафтовидобутку і виробництва нафтопродуктів]. Існують галузі виробництва пластмас, хімікатів, добрив і текстилю, які залежать від продуктів, отриманих з нафти. Таким чином, загальне «озеленення» світової економіки наразі, схоже, зосереджено на тих частинах, які найлегше зробити екологічно чистими, - на секторах енергетики та транспорту. Поєднання поновлюваних джерел енергії і електромобілів означає, що нафта стикається з конкуренцією на транспортних і промислових ринках, чого ніколи раніше не було».