2021-12-09

Дефіцит сировини стримує зростання бізнесу з переробки EV-батарей

Переробка використаних літій-іонних акумуляторів для електромобілів (EV) у промислових масштабах розпочнеться не раніше 2030 року. Про це повідоляє Еnkоrr

Минулого року на частку EV у світі припадало трохи менше ніж 7 % продажів легкових авто. Базовий сценарій WoodMack припускає, що до 2030 року цей показник досягне 23 %. При цьому до 2040 року 89 % попиту на літій-іонні батареї припаде на електромобільний сектор.

Наразі сфера переробки акумуляторів сфокусована на ринку портативної електроніки. Ресайклерам вигідніше працювати з доступними компактними АКБ в порівнянні з електромобільними батареями. EV-блоки складно розбирати на окремі елементи – переробникам доводиться вивантажувати батарейні пакети в струмопровідні ванни перед механічним подрібненням на суміш складових матеріалів. Крім того, виробництво нових батарей дешевшає, що знижує стимули до переробки АКБ, оскільки вартість регенерованого матеріалу падає.

Крім того, виробники акумуляторів схиляються до використання дешевших матеріалів, залишаючи переробникам менше можливостей для отримання прибутку. Більше того, використання нових матеріалів, таких як твердотільні електроліти, вимагає від ресайклерів глибокої модернізації техпроцесів.

Дефіцит сировини для переробки аналітик Wood Mackenzie вважає за серйозну перешкоду для становлення нового бізнесу. Виробництво електромобілів значно зросте до 2030 року, проте кількість використаних батарей (EoL), доступних для переробки, буде обмеженою. По-перше, поширеність електромобілів на початку десятиліття була набагато нижчою, ніж очікується в його кінці; по-друге, електромобілі мають дедалі триваліший [розрахунковий] термін служби, що досягає 15 років. 

#ЕкоНовини