2021-12-23

17 % нових вантажівок працюватимуть на водні до 2023 року

У ході Європейського тижня водню, на якому було вирішено відновити партнерство державних структур і приватних інвесторів, єврокомісар з транспорту Адіна Велеан виклала своє бачення водневого транспорту в ЄС. 

Очікується, що водень відіграватиме важливу роль у зневуглецюванні таких викидів секторів, які важко піддаються скороченню, як сталеливарне виробництво, хімічна промисловість і транспорт.

І хоча електромобілі домінуватимуть на ринку приватних транспортних засобів, очікується, що водень відіграє ключову роль в зневуглецюванні великовантажного автомобільного транспорту.

Прогноз про 60 тис. водневих вантажівок перегукується з цифрами, опублікованими в дослідженні, проведеному в 2020 року а замовлення державно-приватного партнерства ЄС та Спільного підприємства з паливних елементів та водню (FCH JU). У дослідженні зроблено висновок, що вантажівки на водневих паливних осередках (FCH) можуть стати конкурентоспроможними за вартістю експлуатації до 2027 року, якщо вартість водню впаде до €6 / кг. У документі також зазначено «високу експлуатаційну гнучкість і відносно короткий час дозаправки» водневих вантажівок [порівняно з батарейними електровантажівками].

Проте сприятлива законодавча база матиме вирішальне значення для того, щоб транспортний ринок прийняв водневі вантажівки.