2021-10-25

Канадські вчені виявили свідчення раннього життя в рубіні

Канадські вчені-геологи виявили ознаки раннього життя в рубіні віком у 2,5 млрд років, а саме залишки форми чистого вуглецю (графіту), який, швидше за все, має біологічне походження. Про це повідомляє НВ

Як міркують вчені, виявлені залишки можуть належати стародавньому мікроорганізму з часів до появи багатоклітинного життя на Землі.

«Графіт усередині цього рубіна дійсно унікальний. Ми вперше бачимо докази стародавнього життя в рубіноносних породах», — сказав геолог Кріс Якимчук з Університету Ватерлоо в Канаді.

«Присутність графіту також дає нам більше підказок, щоб визначити, як рубіни утворилися в цьому місці, що неможливо зробити безпосередньо, виходячи з кольору й хімічного складу рубіна», — додав учений.

Якимчук і його команда прагнули краще зрозуміти процеси утворення корунду, вивчаючи рубіни в Гренландії, де знаходиться одне з найстаріших відомих родовищ цього мінералу. При вивченні цих зразків було виявлено включення графіту.

Команда виявила, що графіт у рубіні являє собою вуглець-12, у кількості, що відповідає органічному походженню. І оскільки ми знаємо вік дорогоцінного каменю, це дозволило дослідникам звузити коло його органічного походження, оскільки життя на Землі 2,5 мільярди років тому було надзвичайно обмежене.

«Ґрунтуючись на збільшеній кількості вуглецю-12 у цьому графіті, ми дійшли висновку, що атоми вуглецю колись були древнім життям, швидше за все, мертвими мікроорганізмами, такими як ціанобактерії», — пояснив учений.