Кабінет міністрів України пропонує запровадити авансовий платіж з податку на прибуток для автозаправних стацій. Відповідний законопроєкт уряду №11416 вже зареєстрований у Верховній Раді.
«Платники податку, які здійснюють діяльність з роздрібної торгівлі пальним, сплачують щомісяця, не пізніше останнього операційного (банківського) дня поточного місяця, авансовий внесок з податку на прибуток підприємств за кожне місце роздрібної торгівлі пальним, внесене до Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального станом на перше число поточного місяця», — йдеться у документі.
Авансовий внесок з ПнП підприємств сплачується у розмірі 0,5 мінімальної заробітної плати (4000 грн) з розрахунку на 1 кубічний метр резервуарів для зберігання бензину та дизельного палива та скрапленого газу, розміщених на місці роздрібної торгівлі пальним.
Наприклад, якщо обсяг резервуарів для зберігання пального на АЗС складає 80 куб. м, то станція повинна буде сплачувати 320 тис. грн податку на прибуток авансом щомісячно.
В проекті закону зазначається, що це буде фіксований платіж, розмір якого не зменшуватиметься незалежно від фінансових результатів компанії.
«У разі якщо сума авансового внеску, попередньо сплаченого протягом звітного (податкового) року, перевищує суму нарахованого податкового зобов’язання за такий податковий (звітний) рік, сума такого перевищення не переноситься у зменшення податкових зобов’язань наступних податкових (звітних) періодів», — йдеться у проекті закону.
Директор «Консалтингової групи А-95» Сергій Куюн погоджується з актуальністю проблеми несплати податку на прибуток роздрібними мережами, але вважає пропозицію уряду недопрацьованою й небезпечною.
«Податкова звітність мереж свідчить, що більшість з них безприбуткові, а термін окупності АЗС сягає десятків та навіть сотні років. Звісно, в реальності це не так. Тому питання дисципліни зі сплати податку на прибуток безумовно має місце», – каже експерт.
За його даними, середній резервуарний парк на АЗС становить 80 кубів, отже фіксований податок буде 320 тис. грн на місяць. Це майже вчетверо більше, ніж податок на прибуток, який розрахунково генерувала середня АЗС у першому півріччі цього року.
«Згідно попередніх розрахунків, в разі прийняття цього проекту закону збитковими стануть станції з продажами менше 3000 л на добу, а таких на ринку понад 50%», – вважає Куюн. – «Сам принцип прив’язки до ємності резервуарів є дивним, треба розглядати АЗС як таку. Також абсолютно неадекватні є запропоновані коефіцієнти, бо таких прибутків українські АЗС об’єктивно не мають».
На його думку, об’єктивним є діапазон навантаження на одну АЗС у розмірі 80-100 тис. грн податку на прибутку на місяць.
Нагадаємо, згідно з дослідженням «Консалтингової групи «А-95», більшість автозаправних мереж показали мізерну прибутковість у першому кварталі поточного року. Серед десяти найбільших мереж за кількістю АЗС лише одна ОККО сплатила 65% податку на прибуток, хоча реалізувала лише 34% пального.