Перший російський нафтовий танкер, який намагався доставити сиру нафту, перебуваючи під санкціями США, здійснив таємне перевантаження на інше судно, що свідчить про те, до якого ступеня москва збирається підривати ефективність американських обмежень проти свого флоту.
У жовтні SCF Primorye потрапив під санкції Управління з контролю за іноземними активами Мінфіну США, після чого близько півроку більше не завантажував нафту. Але наприкінці квітня танкер відправився в російський чорноморський порт «новоросійськ» і забрав вантаж сирої нафти марки Urals, перш ніж вирушити в 7 500-мильну подорож до місця приблизно за 70 миль на схід від Сингапуру.
Цього року росія постачала близько 3,4 млн барелів сирої нафти на день, що оцінюється приблизно в $37 млрд на час експорту, і робота в обхід західних санкцій була частиною цього. У травні надходження до державного бюджету від нафти зросли майже на 50% порівняно з минулим роком, оскільки ціни на сиру нафту зросли, а країна адаптувалася до цих заходів. Однак спотворена логістика, в якій бере участь СКФ «примор'я», свідчить про наявність перешкод для торгівлі. Невдовзі після того, як він прибув у певну точку на схід від Сингапуру, 900-футовий танкер зник із системи автоматичної ідентифікації, або AIS, де комерційні судна транслюють своє місцеперебування й пункти призначення з міркувань безпеки. AIS може вимкнути екіпаж судна. Однак після того, як воно зникло, супутникові зображення показують, що 3 червня судно перемістило свій вантаж на інше судно, Ocean Hermana. Теоретично така таємна передача допоможе тому, хто купує нафту, дистанціюватися від відносин із судном, яке потрапило під санкції, й будь-якими іншими. Ідентифікація судна-одержувача ускладнює приховування походження вантажу. SCF Primorye, в якому було близько 1 млн барелів нафти, належить російській державній нафтоналивній компанії ПАТ «совкомфлот». У компанії відмовилися від коментарів. Два судна були ідентифіковані Bloomberg на основі їхніх розмірів, конфігурації палуби й забарвлення. Найменування обох були підтверджені TankerTrackers.com Inc., яка спеціалізується на інтерпретації супутникових зображень для виявлення танкерів, які порушують санкції.
Ocean Hermana нараховує близько 20 років і з невідомим страховиком. Більшу частину своєї недавньої історії він провів у курсуванні між місцями навколо Сингапуру й Малаккською протокою та портами Китаю. Bloomberg відстежував переміщення SCF Primorye в AIS, а потім, коли він зник із цієї системи, досліджував модифіковані дані Copernicus Sentinel, оброблені за допомогою EO Browser від Sentinel Hub. SCF Primorye тепер відновив свою подорож, прямуючи на північний схід через Південнокитайське море й показуючи проєкт, який вказує на те, що він порожній. Останній сигнал з Ocean Hermana був 10 червня, неподалік від місця перевантаження вантажу. Його осадка вказує на те, що вантажні танки судна наразі заповнені.
Інше підсанкційне судно Bratsk уже ходить маршрутом SCF Primorye. Зараз воно перебуває в Індійському океані з вантажем сирої нафти марки Urals, яку завантажило у новоросійську 23 травня, й має прибути від Сингапуру 17 червня.
Під санкції можуть потрапити ще танкери, що належать російському ПАТ «совкомфлот». Ще семеро зникли з маршруту після входу в Чорне море. Ймовірно, вони все ще там, оскільки правила вимагають від них надсилати автоматичні сигнали про місцеперебування під час проходження через турецькі протоки, що ускладнює їхнє плавання в Середземне море непоміченими.