Шведський Hybrit – спільне підприємство виробника сталі SSAB, гірничодобувного підприємства LKAB та енергетичної компанії Vattenfall, завершив пілотний проєкт зі зберігання водню, про що було повідомлено Шведському енергетичному агентству, повідомляє Minprom.
Як зазначають в компанії, результати проєкту показують технічну можливість зберігати водень для металургійного виробництва без викопних копалин у промислових масштабах.
У рамках ініціативи було успішно спроєктовано і побудовано сховище водню об’ємом 100 м3 на основі технології скельних каверн зі сталевою обшивкою. Випробування, які завершились, продемонстрували, що технологія працює для підтримки великого користувача водню. Окрім того, можна досягти економії близько 25-40% на його виробництво.
Пілотне сховище пройшло прискорені механічні випробування, еквівалентні приблизно 50 рокам експлуатації. Було продемонстровано безпеку, функціональність і продуктивність об’єкта.
«Пілотний проєкт був дуже успішним і дав нам результати, на які ми сподівалися. Ми показали, що цю технологію можна використовувати для підвищення гнучкості системи електропостачання, і що це безпечна конструкція, яка працює протягом тривалого часу», – зауважив Мікаель Нордландер, директор з питань декарбонізації промисловості у відділі промислового партнерства Vattenfall.
За його словами, завдяки результатам і досвіду, отриманим в рамках пілотного проєкту, технологія готова до розширення.
Як зазначається, мета водневого сховища насамперед полягає в тому, щоб мати можливість пристосовувати виробництво водню до коливань на ринку електроенергії. Ці витрати оптимізуються шляхом виробництва та зберігання надлишкового водню, коли ціни на е/е низькі, і скорочення його випуску, коли ціни високі.
«Результати пілотного проєкту Hybrit показують, що великомасштабне зберігання невикопного водню є технічно можливим і економічно вигідним. Завдяки цим інноваційним технологіям ми можемо побудувати міцні безвикопні ланцюжки доданої вартості з потенціалом значного зменшення впливу металургії на клімат», – розповів Мартін Пей, технічний директор SSAB.
Шведське енергетичне агентство співфінансувало 22% проєкту, решту – компанії-власники Hybrit.