2021-09-14

Зробити електромобілі «зеленими» можна, прибравши з мережі викопну енергію

Політики, компанії і споживачі розглядають перехід від транспортних засобів, що працюють на викопному паливі, до електромобілів як важливий варіант скорочення викидів парникових газів. 

У 2020 року на EV доводилося 5 % світових продажів автомобілів, що означає зростання продажів на 40 % в річному численні. 

Електромобілі перетворять більше 75 % електроенергії з мережі в енергію на колесах. Підвищена ефективність призводить до скорочення викидів парникових газів. Однак хоча електромобілі і не викидають в атмосферу забруднюючі речовини, їх може виділяти електростанція, що виробляє електрику для зарядки EV.

Електроенергія, що виробляється атомними, гідро-, сонячними або вітряними електростанціями, не забруднює повітря, але мережі як і раніше в значній мірі залежать від генеруючих потужностей, які спалюють викопне паливо. У Європейському Союзі 34 % електроенергії надходить з невідновлюваних джерел, в першу чергу з вугілля і природного газу, а в США - 60 %. На обох ринках виробництво ядерної енергії є основним відновлюваних, але з нульовим рівнем викидів. Таким чином, значна частина енергії, використовуваної для зарядки електромобільних акумуляторів, виходить від джерел енергії, що виділяють вуглець і інші забруднювачі.

За останні 10 років вартість сонячної фотоелектричної енергії впала більш ніж на 80 %, наземного вітру - на 40 % і морського вітру - на 30 %. Зниження витрат було викликано значними державними і приватними інвестиціями в технологію ВДЕ, а також підштовхуванням регулюючими органами до збільшення кількості поновлюваної енергії в мережах.

Ще одним чинником, який веде до збільшення чистої енергії в електромережах, стало установоення програм обмеження викидів вуглецю і торгівлі ними. 

Нарешті, компанії і споживачі самі стимулюють енергетичний перехід, заявляючи про перевагу купівлі відновлюваної енергії та готовності платити більше за екологічно чисту генерацію.