Японсько-австралійське спільне підприємство почало тестове виробництво водню з бурого вугілля. Про це повідомляє Enkorr.
Мета проєкту – показати, що зріджений водень можна виробляти в комерційних цілях і безпечно експортувати за кордон.
Ідея проекту полягає в тому, щоб створити першу міжнародну ланцюжок поставок зрідженого водню. Наступним великим кроком буде відправка вантажу на першому в світі перевізника зрідженого водню.
«У нас є потенціал стати світовими лідерами у виробництві та експорті водню, і цей проект дозволяє [протестувати і вдосконалити] цю технологію», – наводять ЗМІ цитату міністра енергетики Австралії Ангуса Тейлора.
Австралія, вже домінуюча в світовій торгівлі зрідженим природним газом (ЗПГ), сподівається, що зріджений водень відкриє екологічні енергетичні ринки для її газу і вугілля.
СП знаходиться під управлінням Kawasaki Heavy Industries і розташоване в штаті Вікторія, де зосереджена чверть відомих світових запасів бурого вугілля. Воно має ключове значення для того, щоб допомогти Японії досягти мети за нульовими чистим викидів вуглецю до 2050 року.
П'ятий за величиною споживач енергії в світі прагне збільшити свій річний попит на водень в десять разів, до 20 млн т до 2050 року. Це еквівалентно приблизно 40 % нинішньої вироблення електроенергії в Японії.
Буре вугілля вважається найнижчим сортом вугілля через його відносно низькоу енергоємність. Воно використовується як паливо на деяких з найбрудніших електростанцій Австралії. Багато з них вже закриті або плануються до закриття.
В рамках проєкту водень виробляється шляхом реакції вугілля з киснем і водяною парою при високих температурах і тиску. Відходами процесу є CO2 та інші гази.
Якщо проєкт стане комерційним, вуглекислий газ буде після уловлювання похований біля узбережжя Вікторії. Уряду Австралії і штату Вікторія реалізують паралельний проект з тестування транспортування і закачування вуглекислого газу під морським дном.
Дослідження показують, що водень, вироблений з вугілля з уловлюванням і зберіганням вуглецю, на 50-75 % дешевше «зеленого» водню, сказав Джеремі Стоун, директор проекту J-Power. Зелений водень виробляється з використанням енергії вітру і сонця для гідролізу води. На відміну від «вугільного» водню процес виробництва чистого водню залежить від погоди.
Тим часом групи, що виступають за заборону використання бурого вугілля, стверджують, що цей проект – марна трата грошей.
«У найближчі кілька років на зміну цієї технології прийде чистий водень, який отримують з поновлюваних джерел енергії. Будь-які інвестиції в інфраструктуру перетворення вугілля в водень швидко перетворяться на чемодан без ручки», – сказав менеджер кампанії Environment Victoria Ніколас Аберлі.
Потужність експериментальної установки складає 70 кг водню на добу. Продукт буде транспортуватися трейлерами в порт, де після накопичення буде скраплений і відправлений танкером-водородовозом в Японію.