У короткостроковій перспективі електромобільна революція не загрожує Big Oil

В умовах, коли глобальний енергетичний перехід йде повним ходом, небагато реально існуючих секторів чистої енергетики розвиваються швидше, ніж світовий ринок електромобілів (EV). Однак у короткостроковій перспективі це мало відбивається на бізнесі великих нафтових компаній (Big Oil), пише oilprice.

Десять років тому по всьому світу було продано 130 тис. EV. Сьогодні майже така ж кількість продається лише за тиждень. Минулого року продаж батарейних електромобілів і гібридних автомобілів, що підключаються, збільшилися більш ніж удвічі і досягли 6,6 млн од. 2,5% у 2019 році.

Як і очікувалося, Tesla Inc. залишається найуспішнішою компанією на електромобільному ринку. У минулому каліфорнійська компанія зуміла продати 936 тисяч EV. З них 352 тис. од. на території США, 321 тис. у Китаї, 170 тис. на європейському ринку та 93 тис. — в інших країнах. Сумарні продажі електромобілів у США у 2021 р. склали 487 560 од., що на 89% більше у порівнянні з 257 872 од., проданими у 2020 р.

Volkswagen AG, що посів друге місце, вдалося продати 762 тис. електромобілів. Китайська BYD продала 598 тис. EV, General Motors відвантажила 517 тис. од., а концерн Stellantis N.V. реалізував 343 тис. електромобілів.

Незважаючи на те, що Tesla залишається провідним виробником електромобілів у світі з часткою світового ринку в 14,2% та 65,8% у США, конкуренти швидко наближаються до лідера EV-ринку. Bank of America прогнозує, що частка Tesla у продажах електромобілів у США впаде з 78% у 2018 р. до приблизно 20% у 2024 р., тоді як IHS Markit вважає, що до 2027 р. у Tesla залишиться менше 15% продажів на внутрішньому ринку.

Однак таке масове скорочення частки ринку буде пов'язане не зі слабкістю Tesla, а із вибуховим зростанням пропозиції. Очікується, що в 2025 році на американському ринку буде доступно 146 електричних моделей порівняно з 24-ма в 2020 році.