Нещодавно "Укравтодор" опублікував звіт з ОВД і розкрив технічні деталі будівництва Київської обхідної дороги. У звіті зазначено, що для будівництва ділянки від траси “Київ-Ковель” до траси “Київ-Чоп” необхідно буде знищити 93 гектари лісу.
Як зазначає UNCG, альтернативний варіант із прокладенням дороги полями в обхід лісу компанією не розглядався.
Відомо, що в квітні чиновники обіцяли замість кожного зрубаного дерева посадити нове, а також облаштувати дорогу сучасними переходами для тварин. Чиновники порахували дерева, що будуть вирубані (105501 дерево і чагарник), і планують висадити таку ж кількість у смузі відведення нової дороги.
Київська обхідна дорога розділить навпіл лісовий масив площею 15 тисяч гектарів між селами Пилиповичі, Плахтянка, Козинці та Лісне. Для більшості ссавців, земноводних та інших груп тварин це може бути катастрофою, адже дорога за периметром буде обтягнута сіткою. Класичний приклад фрагментації екосистеми. Саме для цього необхідні переходи для тварин. Укравтодор планує три великих переходи, які одночасно будуть мостами або естакадами через річки Мокра, Буча та Мислін.
Досвід Польщі свідчить, що кількість і якість цих переходів може бути недостатньою. Для прикладу, польські дослідники вважають за необхідне проектувати в суцільних лісових масивах по одному переходу для середніх тварин (на кшталт козулі) на кожний кілометр шляху.
Надзвичайно важливим є і те, як саме виглядатиме перехід, чи будуть тварини вважати його безпечним. Для прикладу, щодо переходів над річками Мокра та Мислін автодорівці планують почистити русла річок у радіусі 100 метрів навколо дороги. Вірогідно, такі роботи не сприятимуть “природному” вигляду переходу для тварин.