У січні 2019 року ТОВ "НВП "Нафтогазекологія" звернулось до Полтавського окружного адміністративного суду із позовом до ДСГНУ, в якому позивач просив:
• визнати протиправним проведення ДСГНУ планової перевірки ТОВ "НВП "Нафтогазекологія" результати якої оформлено Актом №38/3735;
• визнати протиправним та скасувати з моменту прийняття Акт №38/3735;
• визнати протиправним та скасувати з моменту прийняття Наказ Держгеонадр в частині зупинення дії спеціального дозволу від 21.01.2010 №3735 (наданого з метою геологічного вивчення, у тому числі дослідно-промислової розробки родовищ корисних копалин нафти, газу природного, конденсату, Русанівської ділянки Братсько-Яснопольщинської зони структур) та надання надрокористувачу 30 календарних днів для усунення порушень;
• визнати протиправною вимогу надати у 15-денний строк (згоду/незгоду) на припинення права користування надрами згідно зі спеціальним дозволом від 21.01.2010 №3735.
Позовні вимоги ТОВ "НВП "Нафтогазекологія" мотивувало посиланням на відсутність у територіальних органів Держгеонадр повноважень на здійснення державного нагляду, з урахуванням чого, підприємство вважало проведену перевірку незаконною. Позивач звертав увагу на порушення процедури щодо недотримання ДСГНУ вимог ч. 6 ст. 7 Закону №877-V «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» у зв`язку з нескладенням та неврученням позивачеві Акта перевірки в останній день її проведення. Позивач також вказував на те, що повне або часткове зупинення дозволу згідно Наказу від 31.10.2018 №405 є зупиненням виду господарської діяльності з користування надрами, що допускається виключно за рішенням суду.
У наданому до суду відзиві на позов відповідач, ДСГНУ, просив у задоволенні позовних вимог ТОВ "НВП "Нафтогазекологія" відмовити повністю. Свою позицію мотивував посиланням на те, що позивач допустив відповідача до проведення перевірки та в передбачені процесуальним законом строки не оскаржив дії щодо проведення перевірки, а відтак фактично визнав правомірність дій відповідача щодо її проведення. Щодо виявлених в ході перевірки порушень, відповідач зазначив, що позивач здійснював промислову розробку родовища не на підставі зазначених в Законі документів, а на підставі Плану довготривалих досліджень свердловини Русанівського газоконденсатного родовища, виконаного ДП "Укрнаукагеоцентр". Також звертав увагу на те, що позивачем пропущений строк звернення до суду з цим позовом, який, на переконання відповідача, слід відраховувати з дати отримання товариством направлення на проведення перевірки (9 липня 2018 року).
Рішенням Полтавського окружного адміністративного суду від 02.05.2019 позов ТОВ "НВП "Нафтогазекологія" було задоволено.
Однак, згодом Другий апеляційний адміністративний суд, постановою від 07.10.2019 скасував рішення Полтавського ОАС щодо незаконності проведення перевірки ТОВ "НВП "Нафтогазекологія". В іншій частині рішення суду від 02.05.2019 залишено без змін.
Постановою Верховного Суду від 18.05.2021 рішення Полтавського адмінсуду та постанову Другого ААС у справі №440/223/19 скасовано, та направлено на новий розгляд до суду першої інстанції.
Ухвалою Полтавського ОАС від 02.06.2021 справу прийнято до провадження та призначено до розгляду.
Позивач, ТОВ "НВП "Нафтогазекологія", надав до суду письмові пояснення, у яких наполягав на задоволенні позовних вимог. Зазначав, що підприємством у ході проведення перевірки та до звернення до суду неодноразово надавались ДСГНУ письмові пояснення разом з доказами на підтвердження відсутності порушень вимог чинного законодавстваякі не були враховані. Зверталася увага на те, що факт відсутності порушень ТОВ "НВП "Нафтогазекологія" підтверджений Експертним висновком ННІ "Інститут геології".
Відповідач, ДСГНУ, під час нового розгляду справи відзив на позов та будь яких письмових пояснень до суду не надав.
У результаті розгляду справи, суд постановив позовні вимоги ТОВ "НВП "Нафтогазекологія" до ДСГНУ задовольнити частково:
1) Визнати протиправним та скасувати припис ДСГНУ від 20 липня 2018 року №38/3735.
2) Визнати протиправним та скасувати наказ ДСГНУ від 31 жовтня 2018 року №405 в частині зупинення дії спеціального дозволу.
3) У задоволенні іншої частини позовних вимог відмовити.
4) Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань ДСГНУ на користь позивача загальні судові витрати у розмірі 22 630,50 грн.