Генеральною прокуратурою 30.10.2017 в Окружний адміністративний суд м. Києва подано 4 адміністративні позови до Державної служби геології та надр України і Державної комісії України по запасах корисних копалин про визнання протиправними та скасування протоколів Державної комісії по запасах корисних копалин від 07.12.2016 щодо апробації запасів бурштину на ділянках Маневицька-1, Маневицька-2, Камінь-Каширська-1 та Камінь-Каширська-2 Волинської області і спеціальних дозволів, виданих 02.02.2017 КП «Волиньприродресурс» на видобування бурштину на цих ділянках.
Як результат, ухвалами Окружного адміністративного суду м. Києва за указаними позовами відкрито провадження в адміністративних справах, чим підтверджено, що позовні заяви відповідають вимогам Кодексу адміністративного судочинства України, у т.ч. щодо строків звернення до суду.
При цьому, відповідно до абзацу 2 частини 2 статті 99 Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції, що діяла на час подання позову) для звернення до адміністративного суду встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня виникнення підстав, що дають право на пред'явлення передбачених законом вимог.
Статтею 106 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено вимоги до позовної заяви, а саме щодо надання до позовної заяви доказів позивачем на підтвердження позовних вимог.
Таким чином, право прокурора на звернення до суду із заявою про захист державних інтересів пов'язане з моментом отримання належних і допустимих доказів незаконності і протиправності оскаржуваних протоколів Державної комісії по запасах корисних копалин та виданих спецдозволів на користування надрами.
Такі докази Генеральною прокуратурою України отримано лише в жовтні 2017 року, якими і обґрунтовано позовні вимоги.
Ухвала Окружного адміністративного суду м. Києва від 27.12.2017 у справі про залишення позову без розгляду, що стала предметом безпідставних звинувачень посадових осіб Генеральної прокуратури щодо нібито навмисного неоскарження обговорюваних дозволів, не вступила в законну силу, оскільки оскаржена Генеральною прокуратурою України в апеляційному порядку з підстав порушення норм матеріального і процесуального права.
Справа за апеляційною скаргою Генеральної прокуратури України призначена Київським апеляційним адміністративним судом до розгляду.
Рішення на даний час не прийнято.