2019-05-14

На Місяці відбуваються землетруси через те, що він стискається

У 2010 році вчені виявили, що Місяць стискається через охолодження його внутрішніх шарів. Насправді, супутник нашої планети продовжує зменшуватися. Використовуючи знімки з автоматичної міжпланетної станції LRO, яка належить NASA, дослідники виявили на поверхні супутника скелі, які сформувалися відносно «недавно».

Як пояснює Newsweek, це означає, що вони з’явилися десь впродовж останніх 100 мільйонів років. Однак, відкриття означає, що ці скелі сформувалися внаслідок тектонічної активності, пов’язаної зі стисканням Місяця через його охолодження.

В ході цих процесів його кора стає крихкою і ламається. Це нагадує процес появи зморшок на поверхні виноградини, коли вона висихає і перетворюється на родзинку. Апарат LRO, який був запущений десятиліття тому, виявив 3,5 тисячі таких розломів.

На тих з них, які мають більш яскравий вигляд, видно виступи місячних кам’янистих порід. Це вказує, що на Місяці відбувалися процеси, подібні до землетрусів на Землі.

У новому дослідженні група вчених порівняла дані з LRO з даними про 28 місць землетрусів на Місяці, які були зафіксовані під час програми «Аполлон» в 60-х і 70-х роках минулого століття. Як виявилося, вони розташовані дуже близько зі скелями, які зафіксував LRO. Це означає, що підземні поштовхи на Місяці відбуваються в результаті тектонічної активності.