постановою
Кабінету Міністрів України
від 4 квітня 2007 р. № 614
ПОЛОЖЕННЯ
про Державне агентство земельних ресурсів
України
1.
Державне агентство земельних ресурсів України (Держземагентство) є центральним
органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується
Кабінетом Міністрів України через Міністра охорони навколишнього природного
середовища.
Агентство
забезпечує реалізацію державної політики та управління у сфері регулювання
земельних відносин, використання, охорони та проведення моніторингу земель,
ведення державного земельного кадастру, а також міжгалузеву координацію та
державне регулювання у сфері встановлення меж області, району, міста, району в
місті, села і селища.
2.
Держземагентство у своїй діяльності керується Конституцією та законами України,
постановами Верховної Ради України та указами Президента України, прийнятими
відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів
України, наказами Мінприроди, а також цим Положенням.
Агентство
організовує в межах своїх повноважень виконання актів законодавства, узагальнює
практику застосування таких актів з питань, що належать до його компетенції,
розробляє та подає Міністру охорони навколишнього природного середовища
пропозиції щодо проведення земельної реформи і вдосконалення законодавства.
3.
Основними завданнями Держземагентства є:
підготовка
та внесення Міністрові охорони навколишнього природного середовища пропозицій
щодо формування державної політики у сфері регулювання земельних відносин,
використання, охорони та проведення моніторингу земель, ведення державного
земельного кадастру, встановлення меж області, району, міста, району в місті,
села і селища та забезпечення її реалізації, проведення земельної реформи;
координація
роботи з проведення земельної реформи;
організація
і забезпечення ведення державного земельного кадастру, підготовка
земельно-кадастрової документації;
здійснення
землеустрою і проведення моніторингу земель;
розроблення
та участь у виконанні державних, галузевих і регіональних програм з питань
регулювання земельних відносин, встановлення меж області, району, міста, району
в місті, села і селища, раціонального використання, охорони та проведення
моніторингу земель, відтворення родючості ґрунтів, ведення державного
земельного кадастру, територіального
планування;
проведення
державної експертизи програм і проектів з питань землеустрою, ведення
державного земельного кадастру, охорони земель, реформування земельних
відносин, а також техніко-економічних об´рунтувань таких програм і проектів.
4.
Держземагентство відповідно до покладених на нього завдань:
1)
розробляє та подає для затвердження Міністрові охорони навколишнього природного
середовища план заходів щодо реалізації основних напрямів та стратегічних цілей
діяльності Агентства;
2) виконує
відповідно до актів Кабінету Міністрів України, що випливають з Програми
діяльності Кабінету Міністрів України, а також інших завдань, покладених на
Кабінет Міністрів України, доручення Міністра охорони навколишнього природного
середовища;
3) вносить
в установленому порядку пропозиції щодо розпорядження землями державної та
комунальної власності, встановлення меж області, району, міста, району в місті,
села і селища, регулювання земельних відносин, створення та ведення державного
земельного кадастру, проведення моніторингу земель;
4)
розробляє державні програми з питань розвитку земельних відносин, раціонального
використання, охорони та проведення моніторингу земель, ведення державного
земельного кадастру, а також здійснює нормативно-методичне забезпечення їх
виконання;
5)
здійснює відповідно до законодавства державне регулювання у сфері оцінки
земель, організовує та забезпечує виконання відповідних робіт, видає витяги з
технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок, організовує
професійну підготовку оцінювачів з експертної грошової оцінки земельних
ділянок, веде Державний реєстр оцінювачів з експертної грошової оцінки
земельних ділянок, яким видано кваліфікаційне свідоцтво, готує пропозиції щодо
вдосконалення методики та порядку виконання робіт з грошової оцінки земель;
6)
забезпечує підготовку та здійснення організаційних, економічних, екологічних та
інших заходів, спрямованих на раціональне використання земель, їх захист від
шкідливого антропогенного впливу, а також на відтворення і підвищення
родючості, продуктивності та корисних властивостей ´рунтів, дотримання
режиму використання земель природоохоронного, оздоровчого, рекреаційного та
історико-культурного призначення, інших територій та об’єктів екомережі, організовує
здійснення заходів щодо відтворення корисних властивостей земельних ділянок;
7)
забезпечує підготовку і здійснення організаційних, економічних та інших заходів
у сфері встановлення меж області, району, міста, району в місті, села і селища;
8) бере
участь у підготовці та здійсненні заходів щодо розвитку ринку земель, іпотеки
земельних ділянок та вдосконалення системи оподаткування земель;
9) готує
разом з іншими центральними органами виконавчої влади та подає Міністрові
охорони навколишнього природного середовища пропозиції щодо вдосконалення
правового режиму використання земель;
10) готує
в межах своїх повноважень і подає Міністрові охорони навколишнього природного
середовища пропозиції щодо формування інвестиційної політики виходячи з
пріоритетів структурного реформування економіки;
11)
розглядає нормативно-технічні документи з питань розроблення землевпорядної
документації, ціноутворення в галузі проектування, будівництва та експлуатації
протиерозійних об’єктів і споруд та в межах своєї компетенції бере участь у їх
затвердженні;
12)
організовує та здійснює в установленому порядку надання платних послуг згідно з
переліком, що затверджується Кабінетом Міністрів України;
13)
організовує в установленому порядку виконання землевпорядних робіт і проведення
державної інвентаризації земель;
14)
забезпечує науково-експертне, аналітичне, інформаційне та методичне здійснення
землевпорядних, землеоціночних робіт щодо
проведення земельних торгів;
15)
проводить відповідно до законодавства моніторинг земель;
16)
забезпечує регулювання земельних відносин, створення та ведення державного
земельного кадастру;
17)
виступає в установленому порядку замовником науково-дослідних,
проектно-розвідувальних і будівельних протиерозійних робіт, що виконуються в
межах заходів з охорони земель, реформування земельних відносин, землеустрою,
ведення державного земельного кадастру, проведення моніторингу земель;
18)
здійснює відповідно до закону державне регулювання у сфері встановлення меж
області, району, міста, району в місті, села і селища, планування територій та
розмежування земель державної і комунальної власності;
19)
створює інформаційну базу даних з питань реформування земельних відносин,
землеустрою, охорони та проведення моніторингу земель, ведення державного
земельного кадастру, оціночної діяльності і земельних торгів;
20)
використовує в установленому законодавством порядку бюджетні кошти для
виконання програм освоєння нових технологій, провадження іншої
науково-технічної діяльності у сфері раціонального використання та охорони
земель;
21)
проводить державну експертизу програм і проектів з питань землеустрою, ведення
державного земельного кадастру, охорони земель, реформування земельних
відносин, а також техніко-економічних обґрунтувань таких програм і проектів;
22)
організовує, зокрема за участю іноземних наукових установ та організацій,
наукові дослідження з питань землеустрою і ведення державного земельного
кадастру;
23) бере
участь відповідно до законодавства у підготовці міжнародних договорів, вносить
пропозиції щодо їх укладення та денонсації, укладає в межах своїх повноважень
такі договори та забезпечує виконання зобов’язань України за міжнародними
договорами у сфері регулювання земельних відносин, використання і охорони
земель;
24)
здійснює заходи щодо галузевого співробітництва та інтеграції України до
Європейського Союзу, забезпечує в межах своїх повноважень виконання Українською
Стороною зобов’язань за Угодою про партнерство і співробітництво між Україною і
Європейськими співтовариствами та їх державами-членами, а також адаптацію
українського законодавства до законодавства Європейського Союзу;
25)
розробляє і здійснює заходи щодо вдосконалення порядку ведення обліку та
підготовки звітності у сфері регулювання земельних відносин, використання та
охорони земель, формування екомережі;
26)
здійснює координацію діяльності органів виконавчої влади щодо виконання
землевпорядних робіт;
27) сприяє
проведенню земельних торгів, забезпечує визначення стартової ціни земельної
ділянки, що перебуває у державній та комунальній власності;
28) здійснює
в межах своїх повноважень контроль за додержанням встановленого законодавством
порядку визначення розміру та відшкодування витрат сільськогосподарського та
лісогосподарського виробництва;
29)
вносить до органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування
пропозиції щодо використання коштів, які надходять у порядку відшкодування
витрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва;
30)
проводить у випадках, передбачених законодавством, ліцензування певних видів
господарської діяльності та здійснює контроль за додержанням суб’єктами
господарювання ліцензійних умов;
31)
спрямовує і координує діяльність науково-дослідних установ, здійснює відповідно
до законодавства функції з управління об’єктами державної власності, що
належать до сфери його управління;
32)
розробляє та затверджує за погодженням з відповідними органами виконавчої влади
фінансово-економічні нормативи виконання землевпорядних робіт, землеоціночних
робіт, надання послуг у сфері збирання і використання земельної кадастрової
інформації та контролює в межах своїх повноважень додержання таких нормативів;
33)
забезпечує виконання завдань мобілізаційної підготовки та мобілізаційної
готовності держави в межах повноважень, визначених законодавством;
34)
забезпечує в межах своїх повноважень реалізацію державної політики щодо
кадрової роботи та державної служби, функціонування галузевої системи
підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації працівників єдиної системи
державних органів земельних ресурсів, а також підприємств, установ та
організацій, що належать до сфери його управління;
35)
організовує планово-фінансову роботу в системі Агентства, затверджує кошториси
та фінансові плани підприємств, установ та організацій, які належать до сфери
його управління, забезпечує фінансування територіальних органів земельних
ресурсів, здійснює внутрішній контроль за використанням фінансових і
матеріальних ресурсів, забезпечує формування та вдосконалення системи обліку;
36)
забезпечує в межах своїх повноважень реалізацію державної політики у сфері
охорони державної таємниці, контроль за збереженням інформації, що становить
державну таємницю, в єдиній системі державних органів земельних ресурсів, на
підприємствах, в установах та організаціях, що належать до сфери його
управління;
37)
організовує розгляд звернень громадян з питань, що належать до його
компетенції, забезпечує в межах своїх повноважень виявлення та усунення причин
виникнення скарг громадян;
38)
здійснює в установленому законодавством порядку методичне забезпечення місцевих
органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування з питань
регулювання земельних відносин;
39) порушує
в установленому законодавством
порядку клопотання про зупинення
дії або скасування актів місцевих держадміністрацій, органів і посадових осіб
місцевого самоврядування з питань, що належать до його компетенції, а також про
притягнення до відповідальності осіб, винних у порушенні земельного
законодавства;
40) бере в
межах своїх повноважень участь у розробленні проектів Державного бюджету та
Державної програми економічного і соціального розвитку України, Програми
діяльності Кабінету Міністрів України, подає Міністрові охорони навколишнього
природного середовища відповідні пропозиції;
41)
здійснює згідно із законодавством інші функції для виконання покладених на
нього завдань.
5.
Держземагентство має право:
одержувати
в установленому законодавством порядку від центральних і місцевих органів
виконавчої влади та органів місцевого самоврядування інформацію, документи і
матеріали, необхідні для виконання покладених на нього завдань;
залучати
спеціалістів центральних і місцевих органів виконавчої влади, підприємств,
установ та організацій (за погодженням з їх керівниками) для розгляду питань,
що належать до його компетенції;
скликати в
установленому порядку наради з питань, що належать до його компетенції;
утворювати
за погодженням з іншими центральними органами виконавчої влади міжвідомчі
комісії, експертні та консультативні ради і робочі групи;
представляти
Кабінет Міністрів України за його дорученням у міжнародних організаціях та під
час укладення міжнародних договорів;
за
погодженням з Міністром охорони навколишнього природного середовища утворювати,
реорганізовувати або ліквідовувати в установленому порядку територіальні
органи;
засновувати
відповідно до законодавства друковані засоби масової інформації та провадити
видавничу діяльність з метою висвітлення питань реалізації державної політики у
сфері регулювання земельних відносин, використання, охорони та проведення
моніторингу земель, ведення державного земельного кадастру;
за
погодженням з Міністром охорони навколишнього природного середовища видавати
разом з іншими центральними і місцевими органами виконавчої влади спільні акти.
6.
Держземагентство під час виконання покладених на нього завдань взаємодіє з
іншими центральними і місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого
самоврядування, а також з відповідними органами іноземних держав.
7.
Держземагентство здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в
установленому порядку територіальні органи в Автономній Республіці Крим,
областях, мм. Києві та Севастополі і затверджує за погодженням з Міністром
охорони навколишнього природного середовища положення про них.
8.
Держземагентство в межах своїх повноважень на основі та на виконання актів
законодавства видає накази, організовує та контролює їх виконання.
Нормативно-правові
акти Агентства підлягають погодженню Міністром охорони навколишнього природного
середовища та реєстрації в установленому законодавством порядку.
У
випадках, передбачених законодавством, рішення Агентства є обов’язкові для
виконання центральними і місцевими органами виконавчої влади та органами
місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями всіх форм
власності і громадянами.
9.
Держземагентство очолює Голова, якого призначає на посаду і звільняє з посади
Кабінет Міністрів України за поданням Прем’єр-міністра України відповідно до
пропозиції Міністра охорони навколишнього природного середовища.
Голова має
заступників, яких призначає на посаду і звільняє з посади Кабінет Міністрів
України за поданням Прем’єр-міністра України відповідно до пропозиції Міністра
охорони навколишнього природного середовища.
10. Голова
Держземагентства:
здійснює
керівництво Агентством та несе персональну відповідальність перед Кабінетом
Міністрів України та Міністром охорони навколишнього природного середовища за
виконання покладених на Агентство завдань;
здійснює
за погодженням з Міністром охорони навколишнього природного середовища розподіл
обов’язків між своїми заступниками;
затверджує
положення про структурні підрозділи центрального апарату Агентства та його
територіальних органів;
погоджує
проекти законів, актів Президента України та Кабінету Міністрів України з
питань, що належать до його компетенції;
приймає за
погодженням з Міністром охорони навколишнього природного середовища рішення про
створення, реорганізацію, ліквідацію підприємств, установ та організацій, що
належать до сфери управління Агентства;
затверджує
структуру і граничну чисельність працівників територіальних органів Агентства в
Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі в межах
граничної чисельності працівників Агентства, а також їх штатний розпис і
кошторис;
призначає
на посаду та звільняє з посади в установленому порядку керівників і заступників
керівників територіальних органів Агентства;
призначає
на посаду та звільняє з посади працівників центрального апарату Агентства, в
тому числі керівників самостійних структурних підрозділів за погодженням з
Міністром охорони навколишнього природного середовища;
укладає та
розриває відповідно до законодавства контракти з керівниками підприємств,
установ та організацій, що належать до сфери управління Агентства;
затверджує
кошторис витрат для утримання установ, які фінансуються з державного бюджету;
приймає в
установленому порядку рішення про розподіл бюджетних коштів;
здійснює
відповідно до законодавства інші повноваження.
11. Для
погодженого вирішення питань, що належать до компетенції Держземагентства,
обговорення найважливіших напрямів його діяльності та розвитку земельних
ресурсів утворюється колегія у складі Голови Агентства (голова колегії), його
заступників, посадової особи Мінприроди, визначеної Міністром охорони
навколишнього природного середовища, керівних працівників Агентства, керівників
підприємств, установ та організацій, що належать до сфери його управління, а
також представників органів виконавчої влади і місцевого самоврядування,
установ, громадських організацій, науковців та інших осіб (за згодою).
Склад
колегії затверджує Голова Агентства.
Організаційною
формою роботи колегії є засідання. Періодичність проведення засідань колегії
визначає Голова Агентства.
Рішення
колегії вводяться в дію наказами Агентства.
12. Для
розгляду наукових рекомендацій та інших пропозицій щодо визначення основних
напрямів розвитку земельних відносин, обговорення найважливіших програм та
інших питань Держземагентство і його територіальні органи можуть утворювати
науково-технічну раду та інші дорадчі і консультативні органи.
Склад
дорадчих і консультативних органів та положення про них затверджує Голова
Агентства.
13.
Граничну чисельність працівників Держземагентства затверджує Кабінет Міністрів
України.
Структуру
Агентства затверджує Міністр охорони навколишнього природного середовища.
Штатний
розпис і кошторис Агентства затверджує Голова.
14.
Держземагентство є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунки в органах
Державного казначейства, печатку із зображенням Державного Герба України та
своїм найменуванням.