2019-02-14

Вчені виявили під льодами Гренландії другий кратер від метеорита

У NASA виявили другий потужний ударний кратер під крижаним покривом Гренландії. Про це повідомляє Naked Science.
Так, повідомляється, що новий об'єкт має ширину близько 36 кілометрів.

Наголошується, що цей кратер ще погано вивчений вченими, як і попередня знахідка.

У листопаді минулого року співробітники Копенгагенського університету провели у Гренландії топографічні вимірювання за допомогою спеціального радара, здатного вловлювати радіохвилі, що пройшли крізь лід і відбиті твердою поверхнею острова. Під час дослідження вдалося виявити раніше невідомий ударний кратер, прихований під льодовиком Гайавата на північному заході Гренландії. Його діаметр становив 31 кілометр, а за допомогою проведеного моделювання вдалося з'ясувати, що залишити його міг метеорит розмірами порядку півтора кілометрів.

Джо МакГрегор (Joe MacGregor), гляціолог з Центру космічних польотів NASA імені Годдарда в Грінбелті, штат Меріленд, став керівником дослідницької групи, яка відкрила другий кратер під тим же льодом Гренландії. Відповідна робота опублікована в журналі Geophysical Research Letters.

Перша знахідка вважалася унікальною в силу низки особливостей. На додаток до разюче круглої форми кратера і особливостей піднесення обода і центрального насипу вчені виявили велику кількість мінералів. Новий кратер не має аналогічного сліду корисних копалин і, як вважають фахівці, був результатом метеорита — це підтверджується 11 різними програмами дистанційного зондування. Ці дані показують значну вм'ятину на поверхні Землі, в 183 кілометри на південний схід від місця розташування першого кратера. Він менш круглий, ніж Гайавата, але вчені відзначають схожість відмінних країв і внутрішніх піків кратерів.